Panoramski pogled na Autostadt s jednog od dva staklena auto tornja.

Autostadt – staklene garaže i crna kocka!

Odmah pokraj Volkswagenove tvornice u Wolfsburgu smjestio se velebni automobilski grad Autostadt. Slogan ovog grada koji se prostire na više od 28 hektara je “People, cars and what moves them” ilitiga u prijevodu “Ljudi, automobili i sve ono što ih pokreće”.

Autostadt je otvoren s početkom Expoa 2000. godine. Od tada ga je posjetilo preko 40 milijuna ljudi. Svrha Autostadta je da na jednom mjestu doživimo automobilski svijet uz jedan drugačiji pogled na ljudsku mobilnost.

Tako možemo doznati i istražiti nove trendove dizajniranja automobila i tehnologije u Car Design Studiju. Tu su interaktivne, multimedijalne izložbe imena “Level Green – Koncept održivosti”. “Level Green” odražava trenutačno stanje istraživanja. Nove spoznaje i znanstveni podaci skoro pa svakodnevno su integrirani u izložbi.

Paviljoni

Autostadt se sastoji se od sedam paviljona.

Audi, SEAT, Lamborghini, Porsche – usred parka i jezera, gotovo svi brendovi koncerna Volkswagen predstavljeni su vlastitim paviljonom. Njihova je arhitektura jednako posebna koliko i interijeri. Audi paviljon ima aluminijsku fasadu. „To se odnosi na upotrebu inovativnih materijala u proizvodnji vozila“, objašnjava vodič Ana-Maria Hrib. Iznutra vas očekuje Audi e-tron: prvi potpuno električni Audi SUV. Dodirivanje je izričito dopušteno.

Lamborghini paviljon dizajniran je kao crna kocka. Impresivan izgled namijenjen je simbolu vrhunske tehnologije i talijanske rukotvorine legendarnog super sportskog automobila. Porsche-ov paviljon, izrađen od nehrđajućeg čelika sa zakrivljenim krovom i glatkom oplatom zgrade, sve od super-laganih materijala.

Stakleni tornjevi

Autostadt - Svaki stakleni auto toranj sadrži 400 parking mjesta.
Autostadt – Svaki stakleni auto toranj sadrži 400 parking mjesta.

Glavna atrakcija za mnoge je ipak Autostadt Customer Center. Ovdje svakodnevno 500 novih automobila nađe svoje vlasnike koji po ključeve dolaze u jedan od dva staklena tornja. Do sada ih je to učinilo gotovo tri milijuna!!!

Stakleni tornjevi su zaista impozantni! Svaki je visok 48 metara i potpuno su automatizirani. Brzinom od dva metra u sekundi dizalo prevozi automobile do svojih parkirnih mjesta. Svaki parkirni manevar traje 44 sekunde. Ovaj podatak je staklenim tornjevima 2014. godine donio i upis u Guinnessovu knjigu rekorda za “najbrži automatski sustav parkiranja na svijetu.”

Nemojte se iznenaditi ako u blizini vidite mala vozila – robote. Njihov zadatak je da prenesu registarske tablice za nova vozila do centra za korisnike. Dakle, ako uočite male bijele kutije na šest kotača – nema straha! 🙂

Samo četvrtina posjetitelja dolazi ovdje po svoj novi Volkswagen. Preko polovice gostiju želi pogledati izložbe ili posjetiti neko od mnogih događanja.
Onda nije ni čudno da najčešće prodavani proizvod VW Grupe nije Golf nego njihova kobasica tzv. Currywurst (umiješate curry u kečap, dodate malo šećera, malo soli i nekoliko kapi Worcestershirea i prelijete smjesu preko kobasice). Restoran Tachometer u korisničkom centru do danas je prodao više od šest milijuna Currywursta.

ZeitHaus muzej

Ipak, ako ikad posjetite Autostadt, ne smijete propustiti pogledati muzejske primjerke automobila. Tu su modeli od “postanka svijeta” koji svojom ukupnom vrijednošću premašaju i BDP nekih država.

Kao najposjećeniji muzej na svijetu, ZeitHaus ništa ne prepušta slučaju!
Tu je 130 godina automobilske povijesti, s preko 260 vozila (više od 60 brendova). Dakle, izložba nije posvećena samo povijesti koncerna Volkswagen, već svima onima koji su postavili nove standarde – od Bugattija Type 57 SC Atlantic i Tatre 87 do Trabanta ili Lamborghinija 350 GT.

Posebna atrakcija je motorno vozilo marke Benz.

Autostadt - Benz Velo prvi je serijski proizvedeni mali automobil na svijetu.
Autostadt – Benz Velo prvi je serijski proizvedeni mali automobil na svijetu.

Prije otprilike 133 godine, Carl Benz ispisao je automobilsku povijest s prvim cjelokupnim konceptom koji se sastojao od šasije i motora. Međutim, upravo je njegova supruga pomogla da izum zaživi. Ako niste znali, Bertha Benz potajno se vozila od Mannheima do Pforzheima i natrag 5. kolovoza 1888. Za putovanje gorivo je nabavila kupivši cijelu zalihu naftnog benzina od lokalnog farmaceuta. Njezin je put pokazao da je suprugov izum bio pogodan za svakodnevnu upotrebu. Dakle, gospodo, u ključnom trenutku razvoja automobila – žena je bila za volanom!

I na kraju, ako planirate posjet ovom velebnom auto gradu, znajte kako se u sklopu nalazi i hotel sa 174 sobe tako da ako želite, možete i prenoćiti okruženi automobilskom poviješću.

Scroll to Top