Redoviti servis auta

8 stvari koje bi trebali provjeriti tijekom servisa automobila!

Kočnice

Sigurnost je uvijek na prvom mjestu tako da kočnice treba redovito provjeravati. Trebalo bi ih pregledati, najbolje na velikom servisu, svakih 60.000 km jer su jedan od najvažnijih faktora sigurnosti u vozilu. U slučaju da primijetite kako vam curi ulje negdje iz kočionog sustava, odmah se javite u svoj servis. Diskove i/ili bubnjeve također treba izmijeniti, a ne smijemo zaboraviti i na kontrolu ručne kočnice.

Ovjes i amortizeri

Uz kočnice, ovjes i amortizeri još su jedan važan faktor sigurnosti. Automobil se u vožnji smije što manje zanositi, a upravo to ovisi o ovim dijelovima. Amortizere možete i sami provjeriti – zaljuljajte vozilo i ako se odmah zaustavi, sve je uredu! U slučaju da se vozilo nastavi ljuljati znajte da je vrijeme ze servis jer imate istrošene amortizere.

Ulje mjenjača

U većini slučajeva ovo ulje ima dugi vijek jer se ne zagrijava na visoke temperature. Mijenjajte kad prođete 60.000 km ili kad promijeni boju.

Pročišćivač goriva

Ako vozite dizel motor onda vam je ovo posebno važno, Dosta taloga u gorivu ostaje na pročišćivaču goriva, stoga ga je bitno redovito mijenjati, posebice na dizelašima. Preporuka je zamjenu izvršiti nakon 20.000k m. Što se dizelaša tiče, njegova redovita zamjena produljuje životni vijek Bosch pumpe.

Pročišćivač zraka

Dobro ga je zamijeniti nakon svakih 30.000 km, ali preporučuje se i dobro ga ispuhati kompresorom svakih šest mjeseci. U njemu se skupljaju čestice iz zraka koji se usisava u sustav. To na kraju može povećati potrošnju goriva, ali i potrošnju samog motora.

Remenje

Svako vozilo u svojoj servisnoj knjižici ima naznačenu određenu kilometražu nakon koje se treba promijeniti remenje, prije svega zupčasti remen. Tog se uputstva veoma važno pridržavati jer ako remen pukne, može se dogoditi potpuna havarija na motoru. Na servisu treba provjeriti remen i ako nije prijeđena određena kilometraža jer i najmanje napukline na remenu znače da ga treba čim prije zamijeniti.

Razni ventili

Noviji automobili imaju ventile koji se sami podešavaju, ali i njih treba podesiti na servisu. Na starijim vozilima svaki vijak treba posebno podesiti, sve kako ne bi došlo do curenja ulja koje se tako gubi, ali i prlja motor.

Ispuh

Ispušni sustav veoma je važan zbog smanjenja emisije štetnih plinova (prije svega se tu radi o katalizatoru) te buke. Svaki dio može se popraviti plinskim varenjem, a u nekim slučajevima ipak je potrebna kupnja zamjenskog.

Scroll to Top

Upit za termin servisa

Želite dogovoriti termin. Jednostavno unesite najvažnije podatke i Vaš upit biti će odgovoren u najkraćem mogućem roku.

Željeni termin servisa?
Molimo unesite Vaše kontakt podatke
Sva polja označena sa * obavezna su.
Ovime prihvaćam da tvrtka Bosnić d.o.o. smije elektronički obrađivati sve osobne i neosobne podatke stavljene na raspolaganje u skladu s Izjava o zaštiti podataka . Podaci se pohranjuju isključivo u svrhu odgovaranja na upite kupaca i neće se prosljeđivati trećim osobama.